Ambitionierte IT-Projekte für Informatik-Spezialisten auf Zeit

Zug or Aargau

Aufgabe

Responsibilities include supporting and assisting end users, receiving escalations from Level 1 teams, and collaborating with other IT support groups and external vendors to resolve Level 2 issues. The role also involves installing and supporting end-user devices, related software, and other local infrastructure components. Key tasks include identifying, diagnosing, and resolving Level 2 issues impacting company-provided hardware and software. Incident and request management is handled in the ticketing system by defined SLAs, with additional support provided for I service management activities. Finally, responsibilities include administering user and computer objects in Active Directory and managing infrastructure using relevant tools.

Anforderungen

At least 3 years of working as field service supporter (Level 2) for a larger end user workplace environment (client operating system and management tools)
Experience Google Suite and Microsoft Office
Knowledge of managing local networking (LAN/WiFi) or Microsoft server environments is an advantage
Experience working within an ITIL framework and ITSM tool (ServiceNow)
Strong Informatics educational background
Strong customer (incl. VIP’s) orientation
Good communication skills and fluency in written and spoken English is a must, knowledge of German and French is an advantage

Projektdauer

3 monthly (option for extension)

Ansprechpartner

, 052 224 44 15, oesch@iqplus.ch

Aktion

System Engineer Client/Server (Citrix) 80-100% (56293)

Einsatz ab:

Raum Baden

Aufgabe

Für unseren Kunden suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung einen System Engineer 80-100%. In dieser spannenden Tätigkeit sind Sie für den Unterhalt, Ausbau, die Optimierung, Automatisierung und das Monitoring des Windows Client/Server Infrastruktur Umfelds zuständig. Sie optimieren, automatisieren und monitoren die Serverlandschaft. Sie sorgen für einen unterbruchfreien Betrieb in einer komplexen, hochverfügbaren IT-Infrastruktur, welche eine Bereitschaft für unregelmässige Arbeitszeiten voraussetzt. Sie sind verantwortlich für die Überwachung und die Analyse von Problem- und Fehlermeldungen und deren Behebung. Ebenso setzen Sie Security Vorgaben wie System Hardening und Patch Management um. Das Dokumentieren der Betriebs- und Systemdokumentation rundet Ihr Profil ab.

Anforderungen

Ausbildung als Informatiker/in mit Berufserfahrung in vergleichbaren Bereichen
Mehrjährige Erfahrung in Betrieb von Serverumgebungen als System Engineer gewünscht
Know-How in Betrieb, Konfiguration und idealerweise Konzeption von Citrix Terminalserver Umgebungen (PVS)
Erfahrung im Bereich Client-Management und Software-Paketierung mit Microsoft Endpoint Configuration Manager

Projektdauer

3 Monate mit der Option auf Festanstellung

Ansprechpartner

Firma: IQ PLUS SUPPORT AG

Einsatz

Arbeitspensum:
50 - 100%
Anstellungsverhältnis:
Festanstellung

 

Stellen-Typ:
Mitarbeiter/In
Arbeitsort:
Winterthur (ZH)

Bewerbung schreiben Bewerben

Publikationsdatum: 13.11.2024

powered by: workpool.jobs