POS Administrator (m/w/d) in Basel

Executive- Search und Talent Management Beratung an, um die persönlichen und individuellen Ansprüche
jedes Einzelnen abzuholen und diese in der Personalbeschaffung und Karriereplanung optimal umzusetzen.

POS Administrator (m/w/d)

Rocken® vereinfacht mit einer eigenen Plattform den Bewerbungsprozess. Dabei wird eine neue Art der Jobsuche realisiert, da auf der einen Seite ein digitales Profil für die Kandidaten, anderseits aber auch eines für die Unternehmen erstellt wird. Somit können durch künstliche Intelligenz Matching Points erstellt werden, sodass Kandidaten und Kunden optimal zusammengeführt werden können.

Rocken® ist in der digitalen Rekrutierung von Talenten und Experten in der Informatik spezialisiert und zählt etablierte Unternehmungen zu den Partnern. Diese Partner bieten spannende Tätigkeiten in vielfältigen Branchen.

Profitiere als Bewerber von unserer breiten Vernetzung und lass dir unverbindlich eine Marktübersicht der spannendsten Herausforderungen bieten.

Wir behandeln Deine Bewerbung respektvoll, um Vertraulichkeit, Privatsphäre und Datenschutz zu wahren.

Verantwortung:

Project activities

Ensure deployment of POS system components in compliance with corporate guidelines,
Drive local resource trainings & UATs (directly or indirectly),
Review and validate business questionnaires, gap lists & change requests before submitting to validation & then to 3rd level support (Global CC or 3rd Parties),
Setup & follow-up implementation of integration to other systems (eCommerce & ERP mainly),
Follow-up on deliverables and compliance to specifications,
Coordination with 1st level support during all project phases

Ongoing activities

Owner of the Central Servers:

Responsible of server performance and stability
In charge of POS software components running on the central servers: installations, update management, tests, backup, restore & event documenting
Coordinate with 1st level support for systems maintenance, system updates and setups review
Maintain global settings
Responsible of alignment of setups vs. global standards

Controls stability of environment:

Control data flows from/to POS environment
Control & maintain services related to POS systems
Analyze event logs
Proactively drive corrective or preventive maintenance based on event logs
Controls execution of automated maintenance activities

Coordinate with other Competence Centers
Act as Business Application functional and technical expert:

Ensures 2nd level support activities: provide technical & functional support to L1 support and interface with 3rd level support
Review and validate business change requests before submitting to 3rd level support (run Q&A with L1 and business owners to clarify CRs, involve other competence centers for transversal/cross-system requirements)

Qualifikationen:

Bachelor's degree in Computer Science, Software Engineering, or equivalent practical experience
A minimum of 4 years of experience in a similar role in an omni-channel retail environment
Hands-on experience in enterprise class POS solutions, such as diebold, GK retail, flooid, or other
Strong Networking and communication competencies and POS systems/Logic
Excellent knowledge of MS SQL knowledge and MS Office environment
Excellent knowledge of API architecture and mobile App. as well as hands-on experiences with API integrations
High level of customer service orientation with the ability to manage a diverse customer base (users of IT systems) effectively
Excellent communications skills with the ability to translate end user needs into technical specifications and vice versa
A flexible, initiative and open-minded personality, reliable and results-driven with can-do attitude
Fluency in English a must, any other language an advantage
Work experience in dynamic, international environments with multi-cultural teams

Benefits:

Coaching und Mentoring
Homeoffice
Markt- und leistungsgerechte Löhne
Attraktive Weiterbildungs- und Entwicklungsmöglichkeiten
Offene Unternehmenskultur
Familienfreundliche Anstellungsbedingungen, Kinderbetreuung
Interessante und abwechslungsreiche Tätigkeiten/Projekte

ROCKEN Jobs:

Profil erstellen:

Arbeitsort
Basel

Kontakt

Dani Camoes,
+41443852126
15.04.2025 80% - 100% Festanstellung

Rocken® ist ein Schweizer Unternehmen mit dem Sitz in Zürich.
Wir haben eine webbasierte Online- Plattform zur Jobsuche und Talentgewinnung entwickelt, die den
Bewerbungsprozess digitalisiert und die Unternehmung dabei unterstützt, Talente am Markt rasch zu
erkennen und langfristig für sich zu gewinnen. Mit einem digitalen Rocken Profil kann sich jeder
Bewerber schnell und unkompliziert mit marktführenden Firmen verbinden und das Profil teilen.
Unsere Arbeit stellt technologisch und organisch die Menschen im Mittelpunkt. Rocken® bietet

Firma: Rocken AG

Einsatz

Arbeitspensum:
50 - 100%
Anstellungsverhältnis:
Festanstellung

 

Stellen-Typ:
Mitarbeiter/In
Arbeitsort:
Basel (BS)

Bewerbung schreiben Bewerben

Publikationsdatum: 16.04.2025

powered by: workpool.jobs